Освітні оцінювання, які здійснюються Харківським РЦОЯО у регіоні обслуговування (Полтавська, Сумська, Харківська області).

Сертифікація педагогічних працівників. Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню. Процедура сертифікації – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із незалежного тестування учасників сертифікації, самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.
Апробація тестових завдань. Метою апробації є наповнення банка завдань зовнішнього незалежного оцінювання.
PISA (Program for International Student Assessmen) (Програма міжнародного оцінювання учнівства) — міжнародне дослідження якості освіти, у якому беруть участь понад 80 країн. Дослідження має на меті порівняти освітні системи більшості країн світу через вимірювання компетентностей учнів / учениць, визначення тенденцій у результатах систем шкільної освіти різних країн, а також чинників, що впливають на рівень функційної грамотності 15-річного учнівства у світі. Участь України в PISA під час війни важлива, оскільки це дозволяє оцінити вплив воєнних умов на освітню систему та навчальні досягнення учнівства. Результати дослідження допоможуть виявити освітні втрати та розриви, спричинені зокрема воєнними подіями, та визначити необхідні зміни для подолання цих викликів. Крім того, участь у PISA підтримує інтеграцію України в міжнародну освітню спільноту та надає можливість порівняти власну освітню систему із системами інших країн.
TALIS (Teaching and Learning International Survey) (Міжнародне дослідження «Навчати і навчатися») — міжнародне дослідження вчительської професії, у якому беруть участь понад 50 країн. Українські результати дослідження будуть корисними для реформування системи педагогічної освіти, галузі підвищення кваліфікації вчительства і розуміння портрету українського педагога, який продовжує навчати дітей в умовах війни. Відомо, що якість системи шкільної освіти не може бути вищою, ніж якість учительства і керівництва шкіл, а їх якість — вищою за якість їхнього рівня освіти, можливостей співпрацювати і розвиватися у своїх робочих умовах. Це опитування вчительства і керівництва шкіл щодо найрізноманітніших аспектів учительської професії у форматі анкет. Проводиться повністю анонімно і використовується тільки для збору даних, а не оцінювання чи самооцінювання освітян.
ДПА-4. Пілотний етап ДПА осіб, які завершують здобуття початкової освіти, у формі ЗНО.
НМТ. Національний мультипредметний тест для оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти. НМТ є формою вступного випробування, що проводиться з метою забезпечення права осіб на рівний доступ до фахової передвищої, вищої освіти в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). НМТ проводиться замість ЗНО, якщо відповідно до законодавства прийом на навчання для здобуття ступенів фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра, бакалавра, а також ступеня магістра медичного, фармацевтичного, ветеринарного спрямування здійснюється в особливому порядку в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
ЄВІ/ЄФВВ. Вступні випробування, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення ЗНО для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти та для здобуття ступеня доктора філософії / доктора мистецтва.
Єдине фахове вступне випробування – форма вступного випробування, яка передбачає оцінювання рівня підготовленості вступника з певної спеціальності (групи спеціальностей) (предметне тестування);
Єдиний вступний іспит – форма вступного випробування, яка передбачає оцінювання рівня загальної підготовленості вступника (тестування загальної навчальної компетентності та тестування з іноземної мови (англійської, німецької, французької, іспанської на вибір вступника)).